Store Management

Med målet att få din webbutik att växa och synas. Perfekt när du inte vill ta steget att anställa, och vill utnyttja erfaren kompetens så att du kan fokusera på dina egna styrkor. Låt våra E-commerce Managers hjälpa dig operativt med din webbutik, oavsett om du använder våra e-handelspaket eller har en befintlig webbutik hos annan leverantör.

Våra Store Management-tjänster är plattformsoberoende; vi kan hjälpa dig oberoende av vilket e-handelssystem du sitter med. Du väljer själv vilka av våra Store Management-tjänster du är i behov av och vi sätter samman ett paket som passar din verksamhet.

KUNDTJÄNST

ÄRENDEHANTERING

KUNDOMDÖMEN

NYHETSBREV

SEM - SÖKMOTORSMARKNADSFÖRING

ANALYSER - KPI:ER

FOTOGRAFERING

MARKNADSPLATSER

LOGISTIK - 3PL

INNEHÅLL / CONTENT

SEO - ONPAGE

GOOGLE REMARKETING

Kontakta oss

Mail: sales@evalent.com
Telefon: +46 (0)40-692 50 50
HQ: Riggaregatan 57, 211 13 Malmö, Sverige

Våra E-commerce Managers jobbar proaktivt för att öka din försäljning, din kundkrets och utveckling av din webbutik. Vi tar hand om allt din e-handel behöver.

Intresserad av 3PL? För dig som letar efter tredjepartslogistik och en effektiv totallösning.

Läs om 3PL »


Vill du läsa om några av våra kundcase och vad vi gjort i tidigare projekt?

Gå till kundcase »


Våra Store Management-tjänster

 

Kundtjänst

Vi svarar på och tar hand om dina ärenden.

Ni får som kund ett eget växelnummer som går till oss. Vi hanterar sedan majoriteten av de frågor som kunden har kring er webbutik. Allt ifrån var en order befinner sig till returer, samt generella frågor om era produkter som t.ex garantier, etcetera. I de fall kunden behöver prata med en av era produktspecialister så kopplar vi kunden vidare till er på ett sömlöst sätt, eller så skapar vi ett ärende i Zendesk som hamnar hos rätt person för återkoppling.

 

Ärendehantering

Vi samlar alla dina kontaktvägar på ett ställe.

För att kunna hantera olika ärenden oavsett om det kommer via e-post, Facebook, chat eller om kunden ringer in till vår växel, så skapar vi tickets av alla ärenden och hanterar sedan dessa i ett ärendehanteringssystem som vi sätter upp till er. Vi jobbar främst med Zendesk som har integrationer till både Nordisk e-handels plattform och Magento.

 

Kundomdömen

Vi hjälper dig att arbeta med kundomdömen.

Det finns flera sätt att få och exponera olika omdömen som kunder ger webbutiken, både de som köpt något och de som funderar på att köpa. Kundomdömen kan t.ex komma från specialtjänster som Trustpilot eller Storebadge, men även på Facebook, bloggar och prisjämförelsesidor så förekommer omdömen som i vissa fall bör bemötas och åtgärdas. Vi tar hand om och bevakar din kundomdömen.

 

Nyhetsbrev

Vi hjälper dig med nyhetsbrevsutskick och kampanjer.

Nyhetsbrev är ett klassiskt och fungerande verktyg som vi löpande använder. Tillsammans med er som kund lägger vi upp en grundplanering över hela året och vi ser sedan till att information och kampanjarbete påbörjas i god tid. Alla utskick följs sedan upp med statistik och andra aktiviteter. Vi arbetar i de flesta nyhetsbrevsystem.

 

SEM - Sökmotorsmarknadsföring

Vi hjälper dig med sökmotorsmarknadsföring och kampanjer.

Att arbeta med SEM, det vill säga sökmotormarknadsföring (Pay per click PPC) är vanligt och populärt bland webbutiker. Grunden till detta är bl.a. teknikens möjligheter att mäta konverteringen som dessa annonser ger. Vi kan hjälpa dig med dina olika SEM aktiviteter. Vi kan arbeta direkt med er som kund eller tillsammans med er SEM/SEO byrå. Vanligaste SEM kanaler är bl.a. Adwords, Google Shopping, Facebook, Affiliate nätverk och bloggar.

 

Analyser - KPI:er

Med målet att få dig att växa och konvertera bättre.

En viktig del i vårt arbete är att identifiera webbutikens KPI (Key Preformens index) och utifrån dessa, tillsammans med kunden, arbeta för att förbättra och optimera dessa så att kundens webbutik och affär utvecklas över tid. Vi sätter upp och förser kunden med relevanta rapporter, samt kommer med proaktiva förslag på åtgärder.

 

Fotografering

Produktfotografering och produktexponering.

Vi kan hjälpa dig med din produktfotografering, samt porträtt och miljöbilder till dina sidor. Om du redan har bilder så kan vi hjälpa dig att förbättra och optimera bland dina produktbilder, så att storlek och bakgrund hänger ihop på ett attraktivt sätt.

 

Marknadsplatser

Vi hjälper dig att öppna upp för fler försäljningskanaler.

Att utöka sin exponeringsyta genom att sälja eller förmedla köp via marknadsplatser är ett kostnadseffektivt sätt att komplettera den trafik som den egna webbutiken ger. Vi hjälper er med att implementera det tekniska flödet, samt att hantera de order som detta ger. Vanligaste marknadskanalerna är bl.a. Fyndiq, CDON, Miinto, eBay, Tradera, m.fl.

 

Logistik - 3PL

Tredjepartslogistik - lägg ut din lagerhantering.

Tack vare nära samarbete med ledande logistikleverantörer kan vi erbjuda hjälp med såväl lager, plock & pack, emballage, portoavtal som effektiv returhantering. Alla flöden och rutiner är väl integrerade med vår Store Management verksamhet.

Läs mer: 3PL Fulfillment

 

Innehåll / Content

Vi hjälper dig med innehållet på din sajt.

En viktig aktivitet som hänger ihop med det löpande Onpage SEO arbetet är att bearbeta och skapa unikt innehåll på dina sidor. Vi hjälper dig att lyfta fram innehållet i din text, samt formulera bra USPar till dina produkter. Inte minst hjälper vi till med importer av era nya produkter och produktvarianter, något som de flesta kan uppleva som komplicerat.

 

SEO - Onpage

Vi optimerar ditt innehåll för sökmotorerna.

Eftersom den organiska exponeringen på t.ex sökmotorn Google är gratis så blir optimering av sidor en bestående investering, och även mycket mer förmånligt jämfört med att t.ex köpa trafik. Både plattformarna Nordisk e-handel och Magento har kraftfulla SEO-verktyg och tillsammans med Google analytics och andra tjänster så har du stor möjlighet att snabbt åtgärda minst 80% av de viktigaste punkterna på din SEO-lista.

 

Google Remarketing

Låt oss sköta din Google Remarketing-kampanj.

Google Remarketingpaket: Konvertera dina besökare och öka din försäljning med remarketing! Remarketing leder besökare tillbaka till din e-handel genom smart annonsering och träffsäkra kampanjer. Nu kan vi sköta remarketingannonseringen åt dig med vårt samlade paket! Läs mer om vårt paket här.

 


Med målet att få din webbutik att växa...

Genom att följa tidigare kunder så vet vi mer än de flesta vilka grepp som brukar ge resultat för en hanterbar kostnad. Vi kan till exempel sköta större delen av din kundtjänst och se till att dina kunder alltid får det bästa bemötandet via telefon, e-post och chatt.

Vi kan även hantera er orderproduktion, logistik och returhantering, för att ni ska kunna fokusera på er kärnverksamhet. Genom nära samarbete med ledande logistikleverantörer kan vi även erbjuda hjälp med såväl lager, plock & pack, emballage, som fördelaktig portoavtal och effektiv returhantering till din webbutik. Våra Store Management tjänster är färdiga och beprövade system för att få ordning på hela flödet.

...och synas.

Vi vet också att innehåll och marknadsföring av din butik är tidskrävande och kräver dessutom resurser och kompetens. Låt därför en av våra Ecommerce managers tillika e-handelsexperter bli din butikschef, så kan vi med våra resurser till exempel ta hand om innehållet på din sajt i form av innehållstexter, nyheter och kampanjer. Vi ser till att det händer saker på er webbplats och att ni får ut era nyhetsbrev och kampanjer i olika kanaler i tid, samt hjälper att administrera er försäljning av produkter på olika marknadsplatser.

Ladda ner informationsblad om Store Management.pdf


Ring oss så berättar vi mer om hur vi hjälper våra kunder operativt med att driva sina butiker - och hur vi kan hjälpa dig att växa och synas.

Kontakta oss

Mail: sales@evalent.com
Telefon: +46 (0)40-692 50 50
HQ: Riggaregatan 57, 211 13 Malmö, Sverige