Lindex lansering av swish-betalningar har blivit en succé med snabb tillväxt i både mobilen och i datorn.

Senaste rapporten visar att e-handeln fortsätter att utvecklas positivt och att lanseringen av Swish som betalsätt i mars har gått över all förväntan – både i mobilen och datorn. Av alla transaktioner i mobilen står Swish redan för 25 procent i Sverige.

– Det visar att kunderna uppskattar enkla lösningar i e-handeln. Vi är supernöjda, säger VD Ingvar Larsson.

Man har infört möjligheten för kunderna att lägga en nätorder i butikerna när till exempel något plagg saknas vilket har varit uppskattat enligt Ingvar Larsson. Kunden ska komma åt hela sortimentet vilken butik man än besöker.

Företagets shopping-lösning på Instagram är smart och framgångsrikt där ett klick på ett plagg leder rakt in i nätbutiken. Nu lägger man fokus på att utveckla butiksbeståndet och fortsätta sy ihop den fysiska och digitala upplevelsen.

Källa: Market