Nästan 4 av 10 konsumenter föredrar att gå till en butik innan de gör ett köp online. 42% säger att förstärkt verklighet (AR), virtuell verklighet, rabattkuponger i mobilen och butiksrobotar förstärker kundupplevelsen och 21% är mer benägna att köpa en produkt som de sett i AR. Beställ vår rapport för att få reda på mer.

Detaljhandeln är mer komplex än någonsin. E-handelns framfart och konsumenters krav på ökad personalisering och bekvämare köpupplevelser kombinerat med deras skeptiska inställning till dataanvändande är några av anledningarna till detta.

I en ny global konsumentundersökning har JDA Software och Centiro genomfört över 12 000 webbintervjuer för att få klarhet i konsumenttrender på flera nyckelmarknader.

2018 Global Constumer Survey innehåller statistik om konsumenternas åsikter kring handel i butik kontra e-handel, demografibaserade shoppingpreferenser och mycket mer.

Vill du veta mer - Ladda ner rapporten här.

Källa: JDA Software Group, Inc.

Nyhetsredaktör: Tom Andersson