Odd Molly betalar för marknadsföring med aktier – genomför nyemission. De gör en satsning för att stärka varumärket. För att ha råd med den gör bolaget en riktad nyemission där samarbetspartnern får betalt i aktier.

Odd Molly vill stärka kännedomen om varumärket och på så sätt öka försäljningen, både i egna kanaler och hos återförsäljare.

Nu görs en offensiv marknadssasning i samarbetet med Aggregate media.

Market har tidigare berättat att artisterna, och systrarna, Neneh Cherry och Titityo kommer att vara ambassardörer för varumärket och synas i kampanjer.

Odd Molly har beställt mediautrymme för 2,5 miljoner kronor under 2019. Lika mycket pengar satsas 2020.

För att finansiera det genomför bolaget nu en riktad nyemission om fem miljoner kronor.

Det innebär att Aggregate Media får 500 000 aktier i bolaget värda 10 kronor stycke, ett totalvärde på fem miljoner kronor.

Innehavet motsvarar cirka 5,6 procent av alla aktier.

Källa: Market.se