Vi lever i en tid av influencers. För ett par år sedan kändes det främmande att man bara genom att vara populär i sociala medier skulle kunna sluta avtal med några av de största företagen i världen. Eller att ett högt engagemang och lojala följare i sociala medier kunde göra Instagram eller Youtube till ett heltidsjobb?

Uppskattningsvis är Influencer Marketing-industrin idag värd över 1,5 miljarder dollar, en siffra som förväntas öka under 2019. Att använda influencers i sin marknadsföringsstrategi ger företag möjlighet att marknadsföra sig till en redan engagerad målgrupp.

Funderar du på Influencer Marketing? Nedan hittar du tips på innehåll som kan hjälpa dig att förstå varför företag väljer att investera i Influencer Marketing, vilka resultat du kan uppnå och vad man bör tänka på när man arbetar med influencers.

7 anledningar till att använda Influencer Marketing

Så ser du om en Influencer är fejk

4 anledningar till att jobba med micro influencers

Webinar

En sak vet vi och det är att Influencer Marketing är här för att stanna! Under 2019 kommer vi garanterat se fler företag som väljer att arbeta med influencers.När det kommer till marknadsföring spelar influencers just nu en större roll än någonsin förut, men influencers är bara en del av den övergripande marknadsföringsstrategin.

Källa: Meltwater Sverige