I december 2018, meddelade vi eValents förvärv av ett konkurrerande bolag, nämligen Magento-konsulten Netrix. Nu, en månad senare, rapporterar vi att ett strategiskt samarbete med den digitala experten Innosearch har inletts.

All service kommer nu att finnas på samma ställe vilket gör att det blir enklare och effektivare att utveckla sin e-handel, säger Jonas Kjellander, VD på eValent, i ett pressmeddelande.

Lite förenklat så teamar vi upp med "e-handelskungarna" i branschen. Det har funnits ett samarbete tidigare och detta fördjupas nu. Det blir en win-win-win-situation för samtliga inblandade, främst kunderna. InnoSearch blir eValents in house-SEO-byrå, säger Christoffer Borg Mattisson, delägare och vd på InnoSearch.

Mer kunskap och möjligheter "under samma tak" är vägen från strategi, marknadsföring, e-handelsplattform och ökad omsättning kort. För vår del är samarbetet med InnoSearch ett perfekt komplement. Vi gör mycket inhouse idag, men just sökmotoroptimeringen som de är experter på gör att vi kan erbjuda våra kunder den tjänsten utan att lämna iväg arbetet. Vi blir ett inhouse-team som blir mycket effektivare tillsammans och vi kan leverera hela kundens behov avseende e-handel.

Det ger en genomslagskraft och kompetensmässigt höjs nivån.