Homeroom är namnet på Ellos Groups nya satsning. En e-handelsplats för heminredning. Där ska både interna och externa varumärken säljas.

Homeroom ska ha Nordens störta utbud av möbler, belysning och utemöbler, skriver Ellos Group i ett pressmeddelande och är redan lanserad på de nordiska marknaderna.

– Genom vår nya e-handelsplats kommer vi att bredda hemerbjudandet till våra kunder i hela Norden, säger Ellos Groups VD Hans Ohlsson

Homeroom´s mål är att ha ett stort utbud av prisvärd heminredning av både egna och externa varumärken. De erbjuder det mesta inom hem och inredning med över 15 000 heminredningsprodukter. De ser det som ett bra komplement till sina befintliga e-handelsplatser och med satsningen vill Ellos göra det enklare för kunderna att e-handla heminredning.

I pressreleasen säger de även att allt säljs med flexibel hemleverans oavsett storlek och vikt för att göra det så smidigt som möjligt för kunderna.