Dressmann har drygt 190 butiker i Sverige. Någon kraftig utökning av butiksnätet finns inte med i kedjans planer. I stället fortsätter kedjan att knyta butikerna till e-handeln.

”Så transparenta som det bara går”

2018 blev ett bra år för Dressmann i Sverige, konstaterar Sverigechefen Morgon Olsson. Vi är mycket nöjda. Vi bryter den negativa trenden från året innan och gör ett bättre resultat. Det visar att vi är på rätt väg, säger han till Market.

E-handeln växer kraftigt.

Dressmann har lagt ned mycket jobb på att knyta samman de fysiska butikerna med den. Det har vi lyckats med det här året. Vi fick folk med oss och säljarna i butikerna ser det som en ny kanal att jobba med. Morgan Olsson säger att det är viktigt att personalen inte ser e-handeln som en konkurrent utan som ett säljverktyg. Att de blir ambassadörer för nätbutiken.

Försäljningen online räknas numera in i butikens utveckling. Arbetet med att knyta samman e-handeln med de fysiska butikerna fortsätter. Du ska få samma service oavsett vilket kanal du handlar i. Vi ska vara så transparenta som det bara går mellan butikerna och e-handeln. I dag har Dressmann drygt 190 butiker i Sverige.

Källa: Market.se