I dag släpper Biltema ännu en fysisk katalog. Samtidigt utvecklas den digital upplevelsen. Flera projekt ligger i pipen. ”Inom ett par veckor kommer vi att kunna berätta mer”, säger marknadschef Johan Gerdevåg.

Nu skickar Biltema ut sin vår- och sommarkatalog. Den går till 2,7 miljoner svenska hushåll.

– Intresset är väldigt stort. Stora delar av våra målgrupper gillar att ta till sig marknadsföring till stor del i fysisk form, säger Johan Gerdevåg till Market.

Kedjan ser fördelar med att fortsätta med papperskatalogen, även om de också finns i digital form.

– Vi ger våra kunder förutsägbarhet när vi kommer till sortiment och pris. Vi vågar visa vilka vi är. Det uppskattar kunderna.

Biltema jobbar också med att utveckla sig digitala erbjudande. Kedjan har ingen e-handel.

– Vår utvecklingsavdelning jobbar hårt för att leverera nya sätt för dig som kund att mer sömlöst uppleva Biltema. Förra sommaren lanserade vi vår nya webb, det är bara försmaken av vad som komma skall, säger Johan Gerdevåg.

En app och andra tillhörande tjänster finns också vilka ska göra det lättare för kunden att handla hos kedjan.

– Det kommer att vara historia när 2019 är över. Vi har många spännande digitala projekt igång som ska lanseras under året. Inom några veckor kommer vi berätta mer, säger Johan Gerdevåg.

Att det skulle röra sig om e-handel förnekar han.

– Vi står kvar vid samma uppfattning fortfarande, vi satsar på fysiska butiker med en modern digital kundupplevelse.

Källa: Market.se